bloggare nr 2 presenteras!

Jag heter Emily Broman och är 18 år. Jag började blogga i januari 2009, och har sedan dess bloggat mer eller mindre aktivt om häst och vardag. Jag rider och tävlar fortfarande på ponny, min egna heter Chester och honom har jag haft i 3 år. Det är en speciell liten häst med mycket hjärna och en vilja av stål. Jag jobbar mycket med att renodla hjälper på honom då han till och från har lite problem med att komma ihåg vad ryttaren egentligen vill... 

Jag är mest intresserad av hoppning, men hittills haft störst framgångar inom dressyr. Ett mål jag har med min ridning är att innan jag lägger hästarna på hyllan, ska jag rida på en stor arena. Ett mer kortsiktigt mål för i år är att komma ut och tävla LA dressyr på skolhäst och att starta dressyr på min egen. Innan tävlingssäsongen är slut vill jag också debutera LB på min ponny.

Min mamma bedriver en småskalig avel på nordsvenska hästar. Vi har just nu 3 unghästar, en från varje år, som alla ska börja utbildas på sitt sätt. På bilden är vår fjolåring eftet förra årets premiering, där båda de äldsta unghästarna kom hem som klass 1. Roligt!

Jag läser just nu färdigt ett par kurser på gymnasiet, sedan planerar jag byta skola i höst. Jag började på teknikprogrammet/ridprofil. Jag, liksom Ida, bloggar om det mesta inom häst, ifrån "dagens ridpass" och ridövningnar till värderingar inom ridsporten och utrustning. Hoppas ni tycker det här ska bli lika kul som jag gör :)
Emily

Kommentarer
Postat av: Hanna och Rebecka

verkligen söt liten häst :)

2011-04-07 @ 22:17:11
URL: http://dailyhorses.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0