Första bloggaren klar för hästbloggarteamet!

Äntligen är första bloggaren utvald, och jag tänkte låta henne presentera sig själv :)
Jag heter Ida Jansson och är 22 år gammal, jag började blogga förra sommaren då jag fick tag i en foderhäst, Jojo, ville på ett lätt sätt kunna uppdatera hästens ägare om hur det gick för oss. Det utvecklade sig väl och jag bloggade mer och mer om fler saker som rörde hästeriet. I vintras köpte jag Jojo och nu satsar vi för fullt inom hoppningen.

Jag har utbildat flera unghästar i olika stadier, så som insittning, inridning, sadel och tränsvänjning och även utbildat från 3 år till 120 hoppning. Jag tävlar inte dressyr men gillar att rida de högre skolorna så som galoppirruetter. 

Mitt mål är att kunna tävla minst 130 hoppning och även kunna göra de lite högre skolorna i dressyr så som Piaff, Passage, Galoppombyten i serie och även galoppirruetter i den vardagliga ridningen. 

Jag själv gick ut gymnasiet från media/journalistlinjen 2008 och har därefter jobbat med hästar till och från nu jobbar jag heltid på ett pappersbruk i södra Stockholm för att kunna finansiera min hobby. Jag skriver om allt mellan himmel och jord i hästvärlden, tips och trix även lite om ny eller gammal utrustning.

Hälsningar 
Ida J

Kommentarer
Postat av: DENISE

vad händer hos dig idag?:) kram!

2011-04-06 @ 13:53:17
URL: http://denisebjrk.blogg.se/
Postat av: Carolina

SV; Den heter Cool Candy :)

2011-04-06 @ 16:35:24
URL: http://asslatjejerna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0