I valet och kvalet

Fick ett mail ifrån mitt distriktsförbund igårkväll. Jag har fått en plats i Östgötateamet hoppning. Frågan är väl nu bara, vill jag detta? Klarar min häst av det? Jag vill ju inte sätta någon onödig press på honom, eftersom han inte direkt ligger på en jämn nivå. Vissa dagar fungerar hoppningen helt okej, och andra dagar stressar han upp sig jättemycket. Får jag då ut något av den teamsatsningen?

en sak till som gör att jag tvekar lite är att jag tror att det kommer vara ganska långt till träffarna. Första är i Mantorp. Jag tror att de flesta kommer hållas där, eller i Norrköping. Är det då värt att åka 7-10 mil med en häst som KAN komma att bli helt sjukt stressad, eller ska jag vänta och söka nästa år igen?

Just nu lutar det nog åt att tacka nej till platsen. Hjärnan säger nej men hjärtat säger ja. Eller nej. Åh, jag vet inte. Hur ska jag göra?


//Emily B

Kommentarer
Postat av: Ida

Klart du ska testa, är det något han blir stressad av så kanske han vänjer sig ju mer du åker ut?

Vink vink

Bloggkompisen Ida

2011-04-10 @ 18:43:52
URL: http://Idasjansson.blogspot.com
Postat av: Emily

Fast... jag kan inte direkt "bara testa", för om jag tackar ja måste jag innan veckan är slut betala hela årsavgiften. Så ja, funderar på om jag ska lägga de pengarna på hemmatävling istället. Usch, det är så svårt!

Kram

Emily

2011-04-10 @ 19:34:13
URL: http://hastbloggarteamet.blogg.se/
Postat av: Emily

Hemmaträningar, på min egen eller andra närliggande klubbar, menar jag såklart.

:)

2011-04-10 @ 19:35:03
URL: http://hastbloggarteamet.blogg.se/
Postat av: Ellinor

Hej! Det är värt att prova, jag har också testat apple mauth.. Och nu har jag lindat latex på de till min ena häst som är jätte känslig i munnen men ändå blir het. Så han går på ett tredelat syntet eller hack. Min c-ponny som kan bli väldigt stark och het har jag till för några veckor sen också ridit på tredelat syntet då han är väldigt känslig.. Alla skarpa bett har bara gjort saken värre, men nu har jag hittat ett bett som passar, kimblewick med tungfrihet som jag även där har virat latex runt.. Nu blev det lite långt svar, men hoppas du fattar haha :)

2011-04-10 @ 21:33:32
URL: http://swerider.blogg.se/
Postat av: moachristensen

ska du va med på den? :D

jag har också blivit uttagen till det och har tackat ja :D

2011-04-12 @ 21:46:39
URL: http://varendspal.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0