porslinsponny

Dagar som idag känns allt lite extra motigt. Jag har en porslinsponny. Han gör sig illa på ALLT. Förr när jag red på hackamore fick han skav av kedjan, fick prova många grejer att ha runt den tills jag hittade nåt som fungerade. Sen fick han skav av nosgrimman, i armhålorna och nu senast av att bettringen snurrar. Rider på repgrimma tills munnen har läkt, MEN TROR NI INTE HAN LYCKAS FÅ SKAV AV REPGRIMMAN OCKSÅ?! Konstigt, då jag ridit med den förut utan att han fått tillstymmelse till skav. Skogspromenader i grimma tillsvidare?

Tror att mungipan läkt ihop till på tisdag som senast, då ska jag rida på pelhamet tills jag köpt ett tränsbett med fasta ringar. Törs inte riktigt rida på mitt nuvarande tränsbett när han läkt, fastän han trivs så bra på just den mundelen. Kan man på något sätt bygga på tränsbettet så ringarna blir fasta, eller är skrota det enda som gäller?

Är det någon därute som har ett tredelat/odelat tränsbett med fasta ringar i strl 10-11 får ni gärna lämna en kommentar! :)

Kommentarer
Postat av: carolina

Vet ni varför han fåt skav av allt? :o

2011-04-25 @ 11:14:36
URL: http://asslatjejerna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0