tävling tollstad

Tänkte prova att dra lite kort bara, inte min starka sida.
LC:
hoppade fram några få ggr, han kändes ganska lagom. Visst, han sög tag i hindren typ 10 ggr mer än normalhästen, men jag fick ändå koll på honom snabbt efter. Väl inne på banan kommer han på att TJUDILUTT DET HÄR ÄR NOG EN TÄVLING, DÅ MATTE INTE LÄGGER VOLTER och redan i anridningen typ 25 meter innan ettan, eldar han på ordentligt. Svängarna blir otäcka då jag vet flera som gått omkull i just det ridhuset så.... håller i mig bäst jag kan. Han tar bort språng på alla distanser = vi ligger stort ibland. Låg sådär äckligt stort till hinder 3 och om jag inte skulle klämt av honom där skulle vi nog "fastnat" i oxern. Piggelin blir man av att hoppa stort så vi fortsatte banan i ett halsbrytande tempo. Näst sista hindret var en oxer han blev lite flack på, så frambommen pluppade ner. Vi kom i mål med 4 fel, tid 39,09.

Div III Lag:
Hoppade fram jättemycket, blev lite orolig för att han skulle ta "slut" där. sköt fart ännu mer än i LCn så hehe, jag höll i mig och försökte rida bäst jag kunde. Inne på banan fick jag sakta av till trav i en del svängar, när han blev för pigg och det var nog tur, för den banan kom vi runt med 0 fel. Tror stilen blev 45,5, lite mer generös stildomare överlag idag jämfört med förra helgen.
Under dagen var det måååånga som vägrade ut sig, eller bara fick stopp och pet överhuvudtaget. Därför lyckades vi, tack vare farten norpa den sista placeringen i LC. 7 felfria och så jag, 8 plats med 4 fel. Har inte ridit ärevarv på lokal med Chester förut, så var lite spännande att se hur han skulle reagera på att galoppera runt med massa andra hästar till musik och applåder. Det började bra, en funktionär råkade tappa en vattenslang som sprutade vilt omkring sig. MONSTER tänkte CH och undrade vad han gjort för att förtjäna detta. Vi kom fram till prisutdelningen iaf, fick vår rosett och... skrittade. Häst nr sex-sju någonting ville inte ritkigt vara med, och det känns ju inte helt bra att rida om ngn som blivit bättre placerad? skrittade iaf tills hon fått lite kontroll på hästen igen och sen galopperade vi. Han var lugn och fin. Bra prisutdelningshäst! I laget slutade det totalt på 9 fel, en klar förbättring från förra veckan! :)
Emily

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0