Att veta bättre än andra.

Jag var på en tävling för ett tag sedan och pratade med en jag känner lite vagt. Så kommer en av hennes klubbkompisar in på banan och DIREKT börjar tjejen prata om att "ah, det här är en alldeles för tidig tävlingsdebut för henne, hästen klarar det nog om tjejen skulle kunna rida, men det kan hon ju inte, hon har för lite rutin på den här höjden för att kunna slappna av, hon borde verkligen inte..." blablaba. så kom samma tjej in i klassen efter (motsvarande LC) och så var hon igång igen. "dom borde verkligen inte starta den här klassen, han håller ju inte för det här längre" osv osv. Då blev jag faktiskt arg. Tjejn hon anmärke på är fjorton. Hon förlitar sig fortfarande helt på sina ridlärare, som sätter upp banor upp till LB-höjd. Varför skulle hon då inte kunna tävla 10 cm lägre, på hemmaplan? Som om det finns nåt behov av att trycka ner en tjej man är typ 6 år äldre än? Ågu jag blev så arg.

När jag började vända mig mot hennes åsikter ändrade sig helt plötsligt måltavlan. Eh okej.

Men nu ber jag er. Hör ni någon på en tävling sitta och snacka negativt om nån annan, gå fram och fråga vad de menar! Även om du inte känner den de pratar om, säg att det inte låter så trevligt. Och snacka never ever nertryckande om någon på tävlingsplatsen. Det ser riktigt illa ut. Snacka skit gör man i bilen på vägen hem.

Kramkram
Emily

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0