Det har varit tyst från mitt håll...

... men vet ni varför?

Imorgon har vi fet invigning/jubileum på ridklubben. Vi har ÄNTLIGEN fått en läktare och massa fina lokaler där också för bla servering och kontor. Imorrn bjuder vi på show mellan tolv och ett ungefär, men det kommer hända massor på ridskolan mellan 11 och 17. Vi har kadrilj, modevisning för häst, discoislandshästar och kändishoppning! Dit kommer många spännande personer, ska bli jättekul att se :)

så som ni kanske förstår har jag haft fullt upp med det. Jag har sytt till modevisningen, jag har nött kadriljprogram och idag har vi släpat fram metallstaket och ställt ut bänkar.  Och tvättat häst. och oj! Lite oplanerat kom vi på att de hästar som Bygglovs-Matte ska få välja mellan imorrn kanske vill se hindren innan? (han ska va med i kändishoppningen, han har ju redan lite vana från globen liksom). Han har bett om en snabb häst så jag fick sitta på snabbisen nr 1 och en annan tjej från gymnasiet fick sitta på snabbis nr 2. Jag hoppas att han kommer välja Antess, som jag red, för hon är faktiskt kanoners på sånt här. Fast hon kräver väldigt mycket stöd och så, man åker inte häst på henne direkt. Däremot på den andra skolhästen kan man åka liiiite mer. Men som ni hästmänniskor vet så kan man ju typ inte åka på nån häst. Speciellt inte i ett ridhus med nya grejer i och en publik på 3-400 personer? 

Jag hoppas det kommer gå bra i alla fall. Snart kanske jag är så känd att jag får vara med själv? Hoppas det, såna här hoppinslag på shower är faktiskt det roligaste jag vet inom hoppning. Vi hörs imorrn med bilder och filmer ifrån alltihopa :) Kram på er!

Emily

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0