Gårdagens ridning...

Jojo börjar bli riktigt farlig i sitt agerande...

Idag gick han nästan runt med mig...

Han blev sur när jag jobbade honom ordentligt i skritt, ville att han skulle ta stöd på ytter tygel i vänster varv (Alltså höger tygel) Jobbar honom för min innerskänkel men han vill verkligen att jag ska dra i innertygeln för han går med halsen och huvudet utåt, han ser alltså utåtställd ut... Samtidigt som rumpan går innanför spåret, S-formen.

Jag matar på med innerskänkeln och håller en stadig yttertygel, Jojo protesterar vilt, flera gånger, kastar sig framåt ställer sig eller gör "flyghopp" För min egen skull har jag haft en graman på som går från sidan av sadelgjorden för att kunna få in en "nödstopp" Lyckades han slita sig loss när jag fick ner halsen på honom när han ville ställa sig, för 17 gången och tar därför i en hel del och ger sig iväg uppåt, jag känner att de är påväg att gå käpprätt åt h*lvete!
Så jag börjar kasta över mitt ben när han är i luften för jag måste AV innan han slår runt! När jag hamnar med fötterna på marken så har han fått fat på sin kropp efter att han säkerligen hamnat på arslet en stund och står brevid mig...

Stiglädret åkte ur krampan (som den ska göra!) så den hjälpte mig säkerligen en hel del att komma av så pass fort som jag gjorde...
Efter att ha meckat fast stiglädret igen så klamrar jag mig upp och skrittar på lång tygel...

Det som är så talande för att han inte vill arbeta är att när jag skrittar på lång tygel så är han inte ens upprörd, han går i lugn takt och med spetsade öron... Han vill bara inte arbeta...

För min egen, Jojos och för oss som ekipage skull så ska min syster tömköra honom en del nu... Kämpa på och gör han nåt så kanske en ryttare slipper hamna i kläm...

Många tänker säkert, Han kanske har ont någonstans, det är redan uteslutet då han är genomgången nyligen och visade Ingenting någonstans...

Alla tävlingar är avbokade liksom hoppträningar på obestämd framtid...

Vink Vink

Ida J

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0