hoppning!

Min häst har fått gå på vila/bete några dagar. Ridnignen fungerade dåligt, jag hade någon tillfällig fnurra i mitt eget temperament till råga på det, så han fick stå och tjocka till sig lite! Igår red jag ut i skogen, provade åringens D-ringsbett och han var tokfin första 20 minuterna! Oj vilken känsla jag hade. Som en storhäst med riktigt flådiga gångarter haha.

Idag blev det lite gymnastikhoppning. En linje med tre bockar, ca 6,5 meter mellan varje. En bock med hjälpbommar placerade som ett V framför, och så tänkte jag prova på det där med långt vatten! La upp en pressenning, men jag fegade ur så jag byggde upp en låg trippelbarr som täckte nästan hela istället. Oj vilken flummig beskrivning! Får ordna en bild och uppdatera det här inlägget med imorgon känner jag.

Hur eller som. Vi hoppade fram på V-hindret några gånger, sedan gick vi över till linjen. Mot slutet provade vi trippelbarren och han tittade inte ens :) Nästa gång jag hoppar ska jag ta bort en av bommarna, och sedan succesivt göra så tills jag hoppar över bara pressenningen. Han var lite pigg, men inte på ett superjobbigt sätt utan jag hade ändå en broms. Idag la jag massor energi på att rida ihop honom ordentligt mellan hand och skänkel, och mot slutet när jag travade av blev han faktiskt mycket mycket fin! Bra takt och stadig även om jag bytte varv. Skönt att jag börjar hitta rätt knappar nu så han släpper igenom! Förhoppningsvis går det framåt nu ett tag igen.

Imorgon blir det en barbackatur ute, blir skönt för oss båda! Kanske tar vi en sväng mot sjön också, var någon månad sen senast vi badade nu :)

Kram/Emily

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0