markarbete!

Idag var det dags för ridning igen, la in galopp för första gågnen på tre veckor. SUPERFIN. Ågu. Jag blir så kär i min häst, mer och mer för varje dag. Visst, han bockade en gång och sparkade litegrann men när han fått rulla på i galopp på volt ett tag blev han jättehärlig. Ställer fortfarande inga krav på honom förutom att han ska vara låg i formen och bromsa när jag ber om det. Härliga ponny, efter några varv frustade han för fullt med sänkt hals och höjd rygg, i ett lugnt tempo. Gissa om man blir glad då!

Hoppade även några småskutt, jisses vad han tar i när han måste hoppa på styrka istället för fart, hoppade max 50 cm men jag lovar er, det räckte för att han skulle hoppa mig ur sadeln första språnget när jag inte var beredd! :D

inte från idag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0