Torsdag

Usch har haft fullt upp hela veckan. Filmat, tagit kort på nya hästar etc. En hel del att göra i ett försäljningstall och dagarna går så fort, för att man sedan ska hinna med sin egna häst. Men det är kul! Och det är ju huvudsaken med sitt jobb, huh? ;)

Idag skodde jag om Texas, han tycker alltid att det är så mysigt att han ska lägga sig i en famn. Ja en heffaklump på närmre 600kg i knät när man skor är just väldigt mysigt kan jag påstå... Sedan blev det lite frisering, behövs imellanåt.

Imorgon blir det markövningar hade jag tänkt, med lite gymnastikhoppning. Låga hinder är det bästa för hästen, och det är dom hindrerna som du ska hoppa mest på, på en framhoppning. Sedan ta de högre någon gång. Det sämsta du kan göra på en framhoppning är att trötta ut hästen på de höga hindrerna! Jag vet att många gör så (inte alla, så få inte kalabalik nu), och det försämrar ju oftast resultatet också. Varför trötta ut hästen helt när den ska ut på tävlingsbanan och hoppa flera höga hinder på rad? Det du gör på framhoppningen är att värma upp hästen, inte rida ett helt pass och sen tävla.

Nåja, nog om detta. Ska städa lite här hemma, ser ut som sjutton!

/Sophia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0