budgetköp

Jag har aldrig riktigt brytt mig om märken osv. Hittills har jag inte heller märkt någon direkt skillnad mellan lågbudgetmärken och dyrare märken, ingen skillnad jag inte själv tycker är värt att stå ut med. I julas fick jag (eller okej jag tror jag köpte dem själv, minns inte riktigt) ett par ridstövlar från en budgetkedja. Typ första gången någonsin jag hittat stövlar som passar på min fot+vad, trots att jag provat igenom halva Sharpmans sortiment. KALAS tänkte jag och slog till.

Tyvärr var det liite för kallt för stövlar mitt i smällkalla vintern, så jag red väl i dom någon enstaka gång och gick in dem bäst jag kunde. Sammanlagt kanske jag använd dem 30-40 ggr? Och då endast vid ridning. Lädret börjar bli uppskavt, sömmarna har gått upp på insidan av vaden och det lilla "kantbandet" som känns som om det var av plast, har spruckit och lämnat efter sig ett fult hål. På insidan visserligen, men ändå. Hade jag haft dem som stövlar vid vardagsridning hade de kanske hållit typ en månad? Två i bästa fall, och varit helt söndertrasade vid 3.  Men vet ni vad det värsta är? Försöker jag lämna in dem i budgetkedjans butiker och gnälla på att det är dålig kvalitet säger de bara att det är vardagsslitage. Helt normalt och något man får stå ut med. Jahaja. Så nu vet ni det, det är normalt att byta stövlar 4 ggr/år. *suck*

Nästa stövlar jag köper ska vara av bättre kvalitet. Från en butik som tar sitt ansvar över grejerna och byter ut dem om de går sönder för lätt. Det är inte första gången den här affären nekar mig byte på en trasig vara, så man får väl anta att det här är lite av deras affärsidé?

Emily

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0