Changed plans

Idag gick hela hästflocken och betade så fint där jag tänkte rida, så jag red ut istället. Känns elakt att byta hage på dem för att förstöra maten för dem...

Det blev iaf en skön uteritt, eller den var jättefin och bra med bra ridning och fräscht tempo tills min arm slutade fungera bara sådär. Blev typ helt lam i den och kunde inte använda den alls. Sjukt jobbigt och framför allt otäckt, jag har ju mycket sämre möjlighet att kontrollera hästen på en hand jämfört med två. Blev mest bara skritt efter det, men inte ens det orkade min arm med. Nu resten av kvällen har jag gått runt som något jäkla sär med armen tätt klistrad mot kroppen. Hoppas det går över till imorgon, jag känner inte ritkigt för att åka till vårdcentral/jourläkare nu. :/

Imorrn tänkte jag longera lite kanske, får se hur hästarna betat av fram tills dess. Eller om han får vila, har för mig att vi ska till Ekenäs och riddarspelen där. Jag hoppas på att få med mig min kusin dit, och han ska bli helt riddarfrälst så han vill rida mer när han är här och hälsar på. För er som inte vet, min kusin är fyra år och har fram tills för några veckor sedan varit djupt hästrädd. Sedan följde han med mig på en tävling och såg två jättefina små A-ponnier och blev helt kär. Samma eftermiddag fick han rida på Chester samtidigt som mig och det var en riktigt glad kille kan jag lova! "Kan inte jag få en egen liten ponny, pappa? :D :D :D" Herr Pappa var väl lagom sugen på den idén ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0