En dag på jobbet!

Jag jobbar som sagt på Axélls Palomino, som ligger beläget i Skånes Fagerhult (norra skåne). En fin gård med stor ridbana och ridhus. Både stall, uteboxar och lösdrift.


En vanlig dag på jobbet brukar se ut såhär:

8.00 Fodring (om Anne inte redan fodrat)
Släppa in första gänget av hästarna
Rida
Släppa in andra gänget av hästarna
Allt från 11-13 Lunch
Rida
Ev släppa in tredje gänget av hästarna
Rida
17.00 Slutar

Hinner jag så brukar jag även mocka ca 8st boxar innan jag slutar. Men som sagt, jag rider mest om dagarna. Kan man ha ett bättre jobb?

Alla dagar varierar, kanske någon häst som fått en spark och ömmar när man hoppar upp och rider. Då blir det en häst mindre att rida, en annan dag kan det komma spekulanter. Som imorgon då börjar jag kl 12.00 för att spekulanter ska komma på kvällen.



Idag har jag hoppat de flesta hästarna. Spekulanter på Felhö och Flora skulle komma ikväll, och imorgon är det Szultan och Welvet som ska visas.

/ Sophia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0