frågar man får man svar

Vad är det för bett du har? ser ut som du har två tyglar eller?

Jag har ett oledat pelhambett när jag hoppar eller vill bråka så lite som möjligt med honom. Jag rider ALLTID med två tyglar på det bettet. Började av en slump, jag tyckte han var så stum och hård och jobbig i munnen när jag hade deltatygel, så provade med 2 tyglar. Då blev han helt plötsligt som smör. Riktigt kalasfin. Som ni ser på bilden rider jag ju mest på tygeln som sitter i stora ringen, dvs mycket liten stångverkan. Anledningen till att jag ens har en tygel till stången är att OM han springer iväg ifrån mig är det viktigt att jag kan få stopp på honom. Som ett säkerhetsbälte typ.

Det här bettet har jag format själv så det passar min häst. Verkligen jättebra, tycker att alla som har industriinriktning ska ta chansen och gå dit och berätta hur man vill ha det. Oftast blir de bara jätteglada för att få ett "riktigt jobb" att göra :) För er som inte vet gick jag teknikcollege i ettan, dvs elprogrammet, industri och teknik i samma linje. Med ridprofil såklart ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0