Hjälmlös.

Hade lagt in en bild om 
1. inte internet var så sjukt långsamt
2. det inte vore så urbota korkat att rida utan hjälm att jag inte vill ha sådant otukt på bloggen.

Hur tänker ni?
När jag ser en ridbild utan hjälm känns det bara så sjukt fel. Ni kanske tycker att bilden blir såååå mycket bättre om lämnar hjälmen i stallet, men... det ser bara wierd ut. Och förslappat. Visst, ibland tummar alla lite på säkerheten, men jag blev ren utsagt ARG i magen av att se en relativt stor hästblogg stoltsera i sin lokaltidning, sittandes på varsin häst, utan hjälm med en dator uppfälld framför mig i sadelnt? EH HALLÅ. Jag tänker bara "lat bortskämd nonchalant unge som gör sitt bästa för att va fiiiiin och så"
Vill ni bli förknippade med förslappelse och nonchalans? Okej fine. Men det funkar liksom inte att skylla ifrån sig på att "jag har aldrig sagt att jag är nån förebild" för vet du vad. Alla inom ridsporten är förebilder för någon. Lev med det. Hur skulle det kännas om någon blev allvarligt skadad, kanske dog till följd av den hjälmlösa bilden på bloggen? Åkte till stallet och skulle göra samma sak? 
Nej vet ni vad. Hjälmlöshet är onödigt. Speciellt i bloggar som handlar om engelsk ridning på hobbynivå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0