hopptränade i veckan

hoppade lite i onsdags för att känna på honom till träningstävlingen. Hoppade en bana med sex språng, 80-110. Två kombinationer då vi eventuellt kommer kvala till en final som går i LB under sommaren. Han var riiiktigt fin. Fick rida på ganska mycket framåt i kombinationen med ett språng i, då hindret in var typ 60, men trots att jag gasade på fick jag "tag i honom" direkt i landningen.

Jag saktar fortfarande av till skritt eller trav efter hindren på träning, för att skola honom lite. Först galopperar jag på framåt för att han inte ska bli bromsig och tappa bjudning, sen skrittar jag och jobbar form och kontakten med honom, sen fattar jag galopp igen och rider på nästa hinder.
I början skulle jag sakta av direkt när han skjöt fart, och rygga. Det är vi "klara" med för tillfället, jätteskönt att känna att det går framåt så pass fort ändå :) Slänger in en bild på det största hindret på banan, han tar i riktigt mycket så jag hänger inte med helt, hihi fina plutten!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0