Hoppträning!

Den satt fint, var ritkigt länge sedan vi hade en instruktör med i hoppningen. Vi hade en ganska lång framridning med MAAASSA galopp i ett högt tempo. Hästarna utåtställda för att komma till ridning lite mer. Jag blev lite paff faktiskt, jag brukar inte direkt rejs-galoppera minuter i sträck... Men nu var det ju kanonunderlag så behövde inte oroa mig för att gå omkull iaf!

Han lossnade riktigt fint av det jobbet och vi hittade formen där ett tag. ÄNTLIGEN. Gick över till travhoppning efter lite pustande, och första gången säger jag bara, mmmm! Perfekt och jättelugn och fin mot, över och efter! Min pärla. Till nästa varv hade han fattat grejen och taggade lite mer, men men :p

sen hoppa i galopp... ett räcke som står på medellinjen typ vid x. YES DETTA ÄR MIN FAVORITÖVNING! 30 m innan att skena på och 30 m rakt fram efter! som jag längtat! haha. Det gick ändå helt okej, lite pigg men vad hade jag att vänta mig? Sen en liten "slinga" typ med 3 hinder, 4 språng. Det funkade bra och jag börjar kunna rida på framåt nu. jag är inte så van vid det så det blir lite missförstånd nu i början. Typ jag sitter och försöker få en halvhalt och glömmer lätta och rida på framåt, utan sitter och lägger honom jättefel istället. Till slut rättades de där missarna till, och ponny blev verkligen utom sig av spring-lycka när sista övningen var tre hinder på en ganska rak s-båge. Hopplahoppla, då blev det åka av. fast övertempot var typ helt borta efter jag ridit en kortsida, och det är ju hur bra som helst.

Är nöjd med dagens träning, speciellt att han blev lösgjord i galoppen. När man tränar för nån med jämna mellanrum, men inte varje vecka hinner det ju hända en del mellan gångerna också, och det hade det gjort nu. Nya fina muskler! Bara resten kvar! ;)

Mamma fotade massa, men kameran följde med henne så jag har inte lagt in dem i datorn än. De kommer imorrn!

Emily

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0