Om jag köper storhäst idag

Så skulle den se ut såhär:
En färg över hela kroppen, gärna isabell eller svart. Genomgående bläs eller en fin stjärn eller så. Jämna strumpor, om det är båda fram, båda bak eller alltihop spelar ingen roll. Snygg exteriörmässigt, relativt korrekt så man har bra förutsättnignar. Den ska vara väl inriden, åtminstone inte FELRIDEN, hellre för outbildad än hafsigt utbildad. Skulle jag köpa den skulle jag vilja ha den (om den är outbildad) MAX 4 år gammal, mer rutinerad max 10. Den ska vara lätt att reglera gångarterna på, ha ett lätt och fint steg. Vara modig i hoppningen men inte ta för mycket egna initiativ. Ska kännas lite som en ponny att rida! Jag gillar små hästar just för att de känns mer som ponnyer så mankhöjden spelar inte så stor roll så länge man får en fin känsla när man rider. Jag har lättare för att få en bra sits på hästar som är lite rundare, än hästar som har en "oval" kropp. Svårt att beskriva, men så är det i alla fall! Hästen ska vara snäll och trevlig i all hanterin och helst inte håröm ;)

Finns den helt perfekta hästen tror ni? Eller får man kompromissa lite?

Kommentarer
Postat av: Carolina

Är du ute efter ett köp, eller var det bara tankar? :)

2011-05-11 @ 20:45:43
URL: http://asslatjejerna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0