Tävling 21/5

Alltså... kan vi bara stryka dagen?
På framridningen kändes han lite som en klocka, nästan perfekt. Allt bra så långt. Sen har sektretariatet sämst kontakt med domartornet, så fastän jag startanmälde mig och betalade INNAN klassen började, ansågs jag vara struken och de hoppade över mig? Fet stress just innan jag skulle in på banan + stod därför still med hästen i 5 min minst. Kanske var det därför det gick så dåligt? Till slut fick jag i alla fall komma in och rida... Men är lite irriterad på den där kommunikationsmissen, förstörde ju liksom en del.

Väl inne på banan blev han riktigt "avochpå". När han blir så slutar jag gärna rida. Kommer på mig själv med att sitta och hänga i munnen utan någon som helst drivning eller stöd från min sida. Lägg då till en bana med lite ologiska och tvära svängar. Japp. En rivning på nummer tr för vi kom för nära, och ett stopp på nummer fem som var en skarp sväng runt ett hinder. Tungt underlag. Skenande häst. Ingen skänkel. Stopp. Där hade han faktiskt kunnat hoppa, för han låg bra. Hade jag ridit mer aktivt kanske han hoppat? Iaf, är inte speciellt nöjd med den rundan faktiskt.

Till klass nr 2 är jag helt snurrig i huvudet och minns typ inte banan? Fast det gick bra. Den här klassen var om möjligt ännu mer ologisk bana. Bara massa snäva svängar tillbaka hela tiden kändes det som. Det var lätt att tappa bjudningn i svängar (som var ganska djupt underlag i) och jag tror det var därför jag fick ett stopp på nummer 3 där också. Tycker faktiskt han kunde bjudit lite på sig där och hoppat. Hur eller som, resten av banan gick kalas, debut på LC+ ju och den här rundan var mycket mer harmonisk överlag. Tyvärr fastnade han lite vid hörnet i ingången och travade, sen frös han fast men det var en snäll domare (eller så kändes det värre än det var) så jag fick inga felpoäng för det. Slutade nog på 6 fel om jag hörde rätt, två tidsfel eftersom han fastnade lite här och där.

När banan var färdighoppad var han så stolt och nöjd med sig själv och frustade och hade sig. Jämfört med första klassen (LC) hade han bättre och jämnare rytm och hoppade mycket bättre med ryggen i den här klassen, så jag har ändå något att känna mig nöjd med den här tävlingsdagen :)

Emily

Kommentarer
Postat av: Yasmine

Skönt att det gick bättre mot slutet i alla fall ju :)

2011-05-21 @ 19:36:05
URL: http://yassei.blogg.se/
Postat av: Carolina

hur högt hoppade du? :)

2011-05-21 @ 19:43:46
URL: http://asslatjejerna.blogg.se/
Postat av: linnnn

fin blogg!

2011-05-22 @ 17:23:45
URL: http://linnnochprissy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0