Tredje bloggaren!

Jag heter Sophia, fyller 20 i sommar och är uppvuxen i Göteborg. Men för ett år sedan flyttade jag till lilla Ängelholm i skåne. Är dipl. hästskötare och dessutom utbildad via gymnasiet (EJ SLU) som hovslagare. Ska läsa till Hästakupunktör och varmskoning. Min nuvarande blogg hittar ni här.

Min häst. En varmblodig travare född 2000. Köpte han 2008, då var han inte särskilt igång och i princip grundriden. Idag är han utbildad tom LA (enstaka 130)/LA. Tävlat LB/LB med vinst i båda grenarna! Vart med om en olycka i november på hemmaklubbens hoppträningar för Ulf Liljedorf. Han hoppade rakt in i hindret för han käftade emot bettet och koncentrerade sig inte, vilket ledde till att jag flög fram innan han kom voltandes på mig. Har aldrig älskat lustgas så mycket!

Nu är vi påväg tillbaka i hoppningen, och ska förhoppningsvis starta någon låg hoppklass i juni.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0